dinsdag 2 augustus 2016

Art Review #2

Hoe vaak ben ik mijn blogpost begonnen met een referentie naar het weer? Te vaak, naar mijn mening (maar toch, al dat druilerige ''net-niet-weer'' hangt mij echt de keel uit). De regen die mij binnenhoud zorgt voor enkele verveling. Een terugval op de telefoon/laptop/tablet is met dit klimaat bijna onvermijdelijk. Zo heb ik een nieuwe serie ontdekt op Netflix (Gossip Girl) en vult dat de afgelopen drie dagen elke vrije minuut. Aangezien ik vakantie heb kun je je voorstellen dat ik heel wat uurtjes achter mijn laptop heb gekeken. Ook probeer ik nog een beetje creatief bezig te zijn door te schrijven (wat ik nu doe, lekker bezig Iris) en op pinterest inspiratie op te doen. Zo kwam ik op het idee een nieuwe art review te maken. 





























Een tekening in combinatie met kleurrijke borduursels kenmerkt de kunstenares
Izziyana Suhaimi (wat een naam). In elk van haar werken zal je iets van draad terug vinden. Sommige overheersend aanwezig, andere subtiel verwerkt. Het feit dat ze verschillende texturen gebruikt geeft de tekeningen iets eigens. Mijn oma heeft mij ooit gebrobeerd te leren borduren. Ik bakte er niks van. Het kwam er op neer dat ik in totaal één succesvolle steek heb kunnen zetten. Dus diepe respect voor Suhaimi (en mijn oma) :)

Groetjes!


1 opmerking:

  1. Je hebt tegenwoordig ook naaimachines waar je mee kan borduren. Misschien moet je dat eens proberen?

    BeantwoordenVerwijderen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲