zondag 5 juni 2016

Willekeurige kiekjes

De laatste weken van de derde klas zijn ingegaan. Elke dag herinnert school mij (en mijn medeleerlingen) er weer aan hoe erg iedereen toe is aan vakantie. Docenten proberen de moed er nog in te houden maar zelfs zij begeven het onder het nakijken van de examens. Om het iedereen nog lastiger te maken bestaan de laatste paar dagen van het schooljaar uit een proefwerkweek. Omdat ik van dat vooruitzicht niet heel gelukkig schrijf ik een post met foto's van de afgelopen weken.


Mijn moeder was laatst jarig en kreeg toen een prachtige bos bloemen. Tientallen gekleurde knopjes samengebracht in één groot boeket. Ik kon het niet laten om een er een paar (waaronder deze roos) vast te leggen.


De mei vakantie heb ik doorgebracht op Schiermonnikoog. Door de afwisselende natuur is het een heel fijn foto eiland.  Het meisje op de foto is mijn zusje die poseert voor de prachtige zonsondergang.

Mijn ouders (en ik) zijn altijd al fan geweest van varen. Toen er een ligplaats vrij kwam, gingen we al de wiedeweerga op zoek naar een mooie boot. Een paar weken geleden werd de droom eindelijk werkelijkheid en lag er een  prachtige sloep langs de kade. De foto nam ik op een van de eerste tochten met de nymphaea (waterlelie). Zoals je kunt zien was ik niet de enige foto liefhebber aan boord hahah.

Over school gesproken; voor het vak Frans kregen alle derde klassen de opdracht een een korte film op te nemen. Samen met twee klasgenootjes hebben we een kookshow gemaakt. Een van de meisjes had een kat. Een zeer fotogenieke kat. Aangezien ik mijn camera binnen handbereik bij mij droeg besloot ik een paar (onopvallende) foto's te schieten.

Iris

2 opmerkingen:

  1. Beste Iris,

    leuk blog heb je!
    Daarover heb ik een vraagje.
    Kan ik je een mailtje sturen?

    Groetjes,
    Laura.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk kan je mij een mail sturen! Dit is mijn adres: iriscamera@hotmail.com

      Verwijderen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲