dinsdag 19 april 2016

Polyvore



Black & White

Mijn moeder heeft mij nooit hoeven vragen of ik mijn kamer nou eens een keer kon opruimen. De eigenschap om al mijn spullen graag op orde te hebben komt bij de gemiddelde puber niet vaak voor. Ik ben dan ook een uitzondering op de regel. Een vreemde uitzondering, want in mijn hoofd is het alles behalve gestructureerd. Ik maak voortdurend to do lijstjes om maar niet alle belangrijke klusjes te vergeten. En misschien is dat wel waarom ik zo netjes ben; ik hou van overzicht die mijn brein mij niet kan bieden. Daarom vind ik het maken van collages ook zo leuk; Een groep afbeeldingen samenbrengen tot één geheel.



Blueprint

Blueprint van irismolenaar2001 met boyfriend jeans

De perfecte plek om een collage te maken had ik echter nog niet gevonden. Laatst surfte ik rond op het internet en kwam ik op de website polyvore.com terecht. Liefde op het eerste gezicht. Polyvore geeft je de kans prachtige fashion sets (collages) te maken en deze gelijk te delen. Je kan deze website vergelijken met pinterest, maar bij Polyvore draait het grotendeels om de collages. 

Aan elk item op Polyvore zit een link vast. Zo kan je makkelijk traceren op welke webshop dat ene paar geweldige schoenen of dat schattige topje wordt verkocht. Als je een kledingstuk met een like bestempeld komt deze automatisch in je verzameling te staan. Afbeeldingen uit je verzameling kan je gebruiken voor je collages. Om je ''set'' een extraatje te geven zijn er veel mooie lettertypes en achtergronden beschikbaar.




Long Skirts

Long Skirts van irismolenaar2001 met 18k earrings

Kortom; als creatieveling zou je zeker eens een kijkje moeten nemen op Polyvore. Zelfs als je geen tijd/zin hebt op zelf collages te maken, is er nog heel veel fashion inspiratie van die website te halen. 

Liefs, Iris


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲