zondag 24 april 2016

Een nieuwe camera


Samen met mijn vader stap ik de winkel binnen. Een schattige belletje verwelkomt ons in de fotografie hemel. Rijen camera's en lenzen staren mij aan en ik moet mij ervan weerhouden niet spontaan de hele winkel leeg te roven. 

Hiervoor fotografeerde ik met de camera van mijn vader. Hele goede kwaliteit foto's maar de mogelijkheden waren niet eindeloos. Daarom bedacht ik me een paar maanden geleden dat mijn verjaardags cadeau een eigen camera zou zijn. Daar begon mijn zoektocht naar het perfecte exemplaar. Een lange zoektocht want de keuze is zo groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Na heel wat research kwam ik uit op één belangrijk punt waar mijn camera aan moest voldoen; ik wilde een camera met verwisselbare lens. 


Dit wilde ik natuurlijk niet zonder reden. Lang lang geleden vond mijn vader zijn oude Pentax camera weer terug. Een analoge camera met nog geweldige lenzen. Laatst las ik dat deze oude lenzen hergebruikt konden worden op nieuwe camera's aan de hand van een adapter. Dat klonk als muziek in mijn oren. Omdat het vinden van de juiste camera en adapter nogal een klus is besloot ik samen met mijn vader een bezoek te brengen aan de foto winkel.


Daar werden we geholpen door een aardige man die ons door fotografie land heen leidde. Uiteindelijk kwamen we langs de Olympus (*kijkt hoe de camera officieel heet*) PEN E-PL6. Een lichte systeem camera met 16.1 megapixel, 14-42 mm lens (verwisselbaar) en uit klap scherm. Ik vond het erg fijn om in een winkel geholpen te worden. Daar heb je een duidelijk overzicht en al je vragen kunnen gelijk beantwoord worden. Ook kan je een paar test foto's maken en zien of de adapter goed op de camera past. 





Vandaag heb ik  foto's gemaakt die binnenkort op mijn instagram zullen verschijnen. Ik ben super blij met deze camera en kan niet wachten voor meer kansen om mooie foto's te maken. 

Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲