zaterdag 12 maart 2016

Het scheepvaart museum


Het lijkt al eeuwen geleden dat ik nog zelf kon bepalen hoe laat ik mijn bed verliet, wat mijn programma voor de dag was en dat ik mij niet druk hoefde te maken over al het huiswerk dat in een donker hoekje op mij lag te wachten. Maar nu is de vakantie toch wel echt voorbij en dat laat mijn school goed merken. Er zit namelijk weer een proefwerkweek aan te komen yay (not). Tussen het leren door besloot ik mezelf nog wat positieve throwback energie te geven door dit artikeltje te schrijven over mijn bezoek aan het scheepvaart museum. 



Vlak bij het centraal station ligt een prachtig gebouw dat zichzelf het scheepvaart museum mag noemen. Na onze trein/bus reis ploften we neer in het caf√© waar we een lekkere lunch nuttigden. Na het eten liepen we naar buiten om het grote voc schip te aanschouwen wat in de haven stond geparkeerd. Een hout gevaarte dat van de buitenkant toch iets groter lijkt dan dat het vanbinnen werkelijk is. Nadat ik een paar kanonskogels had afgevuurd, het grote ruim had aanschouwd en van het uitzicht had genoten op het dek gingen we terug naar binnen. 


Ondanks dat we al een paar uur op de plek aanwezig waren hadden we nog steeds geen kijkje genomen in het echte museum. Dat werd dus wel eens tijd. Vanbinnen waren er verschillende kamers ingericht met allemaal andere onderwerpen in het thema scheepvaart. Er werd verteld over de verschillende soorten boten en er hingen schilderijen waarop zeeslagen werden afgebeeld. Maar ze gingen nog veel verder op het onderwerp in. Zo was er een ruimte waar ze vertelde over de navigatie op zee. De kamer was in het donker gehuld en op de muren waren lichtgevende sterrenbeelden te zien. Magisch! 

Voor de museum liefhebber is dit echt een hotspot. Er is super veel te zien, alles is heel interactief weergegeven en het gebouw alleen al is prachtig. Voor je volgend museum trip is dit een must!

Klik hier voor informatie over het museum. 

Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲