donderdag 21 januari 2016

Er komt een Deens meisje bij mij logeren

Elk jaar word er voor het 3e klas een uitwisseling georganiseerd met Denemarken. Het doel: je Engels trainen en leren over andere culturen. Na even twijfelen heb ik mij ingeschreven. Het is nu een paar maanden later en over een weekje komt de uitwisselings student hier. Spannend!

Maandag avond komt ze na een lange bus reis aan bij mijn school. Daar haalt iedereen zijn student op. Het wordt een volle week met uitstapjes naar bijvoorbeeld Amsterdam en allerlei musea. Maar ook voor na school moeten we iets leuks verzinnen. Ik weet alleen nog niet precies wat. Misschien het strand of schaatsen? 

Ik heb al contact gehad met haar via Facebook en ze klinkt heel aardig. Zelfs een heel standaard gesprek levert al leuke informatie op over haar familie, vrienden en omgeving. Het sneeuwt dáár bijvoorbeeld wel :) 

Als je bij een vriendin blijft logeren is dat hooguit voor een een dagje. Nu komt er een ''vreemde'' bij ons in huis en die blijft ook nog eens voor één hele week. Dat is toch best wel een gek idee.

Ik er heel veel zin in en het zal natuurlijk ook even wennen zijn. Ik zal nog een paar update artikeltjes schrijven dus: to be continued...
Iris 





1 opmerking:

  1. OMG, Ik ben zo benieuwd naar de verhalen en ervaringen die je zal hebben. App me ook please!!! Ik wil alles weten.
    XXX
    Vaal

    BeantwoordenVerwijderen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲