vrijdag 18 december 2015

White Teeth Smile

Op weg naar de orthodontist bedenk ik mij iets; wat nou als ze zeggen ''Ja, eigenlijk staan je tanden nog steeds niet mooi. Je slotjes moeten er nog 3 maanden in blijven.'' Met veel moeite zet die gedachte uit mijn hoofd. Bij de praktijk aangekomen blijkt mijn zorgen overbodig. Dit is geen ''ik weet niet hoe lang de beugel nog moeten blijven zitten'' of ''we 
werken toe naar het einde'' afspraak. Nee, dit was dé afspraak.
Het hele gebeuren begon bij mij al eind groep 7. Als eerste werd ik opgezadeld met een buitenboordbeugel. Je weet wel, zo'n charmant ijzerwerk ik je mond. Gelukkig was dat ergens in groep 8 afgelopen. Daarna kwam deel 2: de slotjes. Ik heb van groep 8 tot nu slotjes gehad. Dat is dus iets meer dan 3 jaar! 

Het verwijderen van de slotjes ging heel snel. Een apparaat dat leek op nijptang verwijderde een voor een elk slotje van mijn tanden. Dat viel mee, deels omdat het maar zo kort duurde. Het ergste van de hele afspraak was het weghalen van een lijm. Het apparaat zelf was net zo irritant als het geluid dat het produceerde. Na een klein uurtje was het hele circus voorbij en kon ik eindelijk genieten van een beugel loze glimlach. 

Toen ik voor het eerst in de spiegel keek was het toch wel leeg. Niet dat ik mijn beugel miste (absoluut niet) maar ik moest wel een beetje aan mijn spiegelbeeld wennen. Bij sommige mensen merk je amper dat slotjes verdwenen zijn en bij andere is het juist heel duidelijk te zien. Ik hoor dus bij de laatste groep mensen. 

Ondanks dat mijn slotjes er uit zijn ben ik nog niet helemaal klaar. Ik heb een blokbeugel gekregen voor mijn bovenste rij tanden zodat alles ook écht recht blijft staan. Gelukkig kan ik deze blokbeugel er uithalen wanneer ik wil ook al moet ik hem voor nu zo vaak mogelijk dragen, wat ik soms (eigenlijk best vaak) vergeet ;)

Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲