vrijdag 11 december 2015

De Sinterklaas buit



De open haard aan en een vloer vol cadeautjes, ingepakt in mooi sinterklaas papier. Zo zag Sinterklaas er vorige week zaterdag bij ons thuis uit. Ondanks dat mijn zusje en ik nu iets te oud zijn voor het pakjes feest vieren we het nog steeds uitbundig met onze familie. Na die avond was ik weer een paar boekjes, mokken en andere frutseltje rijker. Een paar van mijn cadeautjes deze zet ik graag in het spotlicht. 


642 things to write about
Op de website van teske kwam ooit een artikel voorbij waar ze twee leuke doe-boekjes beoordeelde. Een van de twee was ''642 Things To Write About''. Het concept van het boekje is simpel maar de uitwerking is super origineel. Het komt er op neer dat het boekje is gevuld met 642 schrijfopdrachten. Hieronder een paar voorbeelden.

  • Your city hundred years from now
  • Write a short story which you are the villain
  • Find a world map or globe, close your eyes, pick a spot. Write about a person arriving there for the first time


Taal is zeg maar echt mijn ding
Ongeveer half Nederland heeft dit boekje in huis of in ieder geval gelezen. Ik ben dus ietwat laat. In ieder geval, Paulien schrijft over de Nederlandse taal en hoe deze tegenwoordig wordt gebruikt. Ze verteld over sms-taal, weid een hele alinea aan het woord ''ding'' en de hoofd boodschap die word meegegeven is dat taal het leven niet duidelijker maakt. Eerder andersom. Kortom een grappig geschreven boekje dat je ook nog eens laat nadenken.



krijtmok
''Ik had je reactie moeten filmen'' vertelde mijn vriendin die deze geweldige gave mok cadeau heeft gedaan. Echt ik was zo blij! Op het wereldwijde web ben ik dit zo vaak tegen gekomen en ik was gelijk verkocht. Voor de mensen die deze beker ook graag aan hun keukenkastje willen toevoegen, ze heeft hem gekocht bij de primark.


Tekenboekje
Ten, eerste nee ik heb groot geen tekentalent. Ik ben zo iemand die op pinterest zoekt naar ideeën om die vervolgens na te tekenen. Niet heel creatief maar toch wel ontspannend en leuk. Naast dat de kaft van dit tekenboekje er geweldig uit ziet is er nog iets bijzonders aan. Het bestaat namelijk niet alleen uit witte bladzijdes maar ook uit bruine. Een voorbeeldje hieronder. 



-Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲