vrijdag 20 november 2015

DIY: Polaroid foto muur


Toen ik het het idee voor het eerst op pinterest voorbij zag komen was ik gelijk verliefd. Hoe leuk zou het zijn om dat ook op mijn eigen kamer te hebben hangen? Ik had tenslotte nog een witte muur tot mijn beschikking. Jammer genoeg kwam het idee op de stapel ''komt nog wel'' terecht. Laatst zag ik op de website van HEMA hoe makkelijk (en goedkoop) het was om foto's te bestellen. Ik pluisde alle foto mapjes uit, ben 6 keer door de galerij van mijn telefoon geweest en heb zelfs nog een paar oude foto's ingescand. Het resultaat waren 30 kant en klare polaroids. En bestellen maar.

Wat heb je nodig
  • Heel obvious: Foto's. Deze kan je dus bestellen op hema. Er zijn veel variaties mogelijk, de grootte, wel of niet een randje en welke kleur. Ik ben voor de #mobileprints gegaan. 
  • (Washi)tape
Oke je hebt de foto's maar wacht nog even met het beplakken van je muur. Want hoe wil je ze eigenlijk ophangen? In een mooi figuur zoals een hart of ga je voor een simpel vierkant? Ik heb gekozen voor dat laatste. De 30 polaroids heb ik in een rechthoek van 5x6 gehangen. Voordat ik ze op mijn muur bevestigde heb ik alle foto's op mijn bed gelegd. Zo kon ik goed zien hoe groot het vlak ongeveer zou worden en in welke combinatie ik de foto's wilde ophangen.

En plakken maar! Eerst heb ik met washitape een horizontale streep op mijn muur geplakt. Zo voorkwam ik dat eerste rij foto's scheef ging hangen. Als de eerste foto's hangen gaat de rest vanzelf. Naast dat je de foto's simpel op de muur kunt plakken zijn en nog veel meer creatieve ideeën. Hier onder heb ik een kleine selectie gemaakt.



Liefs,

P.S Ben je opzoek naar een polaroid camera? Op de HEMA webwinkel verkopen ze Fujifilm Instax camera's voor (maar) 65 euro.

2 opmerkingen:

  1. Ahhh, dit is zó leuk! Super gaaf gedaan :) Het is zo simpel, maar heel tof! Dit ga ik onthouden! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲