woensdag 30 september 2015

Pentax analoge camera

Hoi iedereen,

Ik was een beetje met mijn camera en alle instellingen aan het experimenteren. Zo kwamen mijn vader en ik aan de praat over camera's. En toen zei hij 'Ik ben boven nog een oude analoge camera liggen. Zal ik die halen?' Nou, dat laat ik mij natuurlijk niet twee keer vragen. Dus na even zoeken haalde mijn vader een tas tevoorschijn met lenzen, filters en de heuse echte camera!



Mijn vader gaf een klein college over de camera en alle bijbehorende prulletjes. Ondanks dat foto's schieten nog niet mogelijk is heb ik er de hele avond plezier van gehad. Ik kan niet wachten tot ik er foto's mee kan maken want het is dan wel een oude camera, maar de kwaliteit is dat niet.


Voor de echte kenners, dit is een Pentax ME. Niet te verwarren met de Pentax ME super.




Mijn vader vertelde dat er boven waarschijnlijk nog een andere camera van het merk Canon ligt. Als ik ooit een (digitale) spiegelreflex camera koop, hoop ik dat ik de Canon lenzen kan hergebruiken op de body van de nieuwe camera. Ik heb op internet gelezen dat dat misschien wel mogelijk is.



De lenzen hierboven kan je nog met elkaar combineren zodat je van een hele (hele) grote afstand foto's kan maken. 

Iris



1 opmerking:

  1. Ik hou van analoge camera's! Wij hebben er hier één in de kast staan. Hij doet het helaas niet meer, hij is door de tijd een beetje gesneuveld, haha. Maar ik zou graag een 'nieuwe' aanschaffen!

    ♥♥♥ Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲