zaterdag 1 augustus 2015

Tips Voor In Frankrijk☆

Hoi iedereen,

Omdat ik elk jaar naar Frankrijk op vakantie ga (natuurlijk wel elke keer naar een ander gebied) ben ik aardig op de hoogte van de do's en don'ts in dat land. Vandaag geef ik jullie 5 tips die je zeker moet gebruiken in la France.



#1 Tijdschriften
Tijdschriften in Nederland zijn over het algemeen best prijzig. Zeker mode magazines zoals de Vogue en de Glamour. Ik weet niet precies hoe het komt maar tijdschriften in Frankrijk zijn een stuk goedkoper. Een vogue in Nederland kost bijvoorbeeld 7 euro en hier in Frankrijk krijg je het mee voor 3 euro! Het enige nadeel is natuurlijk dat het in het Frans geschreven is maar dat is ook gelijk een voordeel. Zo oefen je namelijk meteen je Frans.

#2 Kerst bal schoenen
Nederlanders zijn het langste volk op aarde en dat merk je ook aan de schoen maat. Voor mij met mijn maatje 37 is het bijna onmogelijk om hakken voor het kerstbal te vinden. Maar in Frankrijk is iedereen gewoon wat kleiner. Daarom koop in mijn kerstbal/zomer schoenen bijna altijd in Frankrijk.


#3 Waterschoenen
Ook in Frankrijk heb je een prachtige kust. Naast normale zandstranden heb je daar ook steenstranden bestaand uit kiezels. Zwemmen is daar heerlijk maar de rotsen zijn niet erg voet vriendelijk. Daarom raad ik aan iets van waterschoenen te kopen. Je kunt natuurlijk eigenwijs met je slippers aan gaan zwemmen maar de kans is groot dat een grote golf je slipper mee neemt. Ondanks dat het water in zee erg helder is wordt het toch knap lastig om je slipper terug te vinden. En ik denk dat je liever je tijd besteed aan zonnen en zwemmen dan aan slipper zoek praktijken :)

#4 Riviertjes
De Seine, Loire, en de Rhone zijn grote rivieren in Frankrijk. Maar dat zijn zeker niet de enige. In Frankrijk heb je veel verstopte riviertjes waar je heel leuk kan zwemmen. Ongeveer 100 meter van mijn vakantie adres vandaan begint een klein stroompje. Als je langs dat stroompje naar beneden loopt word het riviertje steeds breeder. Na 20 minuutjes wandelen/klimmen/zwemmen (mijn watetschoenen zijn voor alle drie perfect) mond het riviertje uit bij een waterval. Super mooi en ontzettend dichtbij.


#5 Spanje
Zit je dicht bij de grens van Frankrijk? Ga dan een dagje naar Spanje! Vorig jaar ben ik een dagje naar Barcelona geweest met de TGV. Maar zo ver hoef je natuurlijk niet te gaan. Een klein plaatstje kan net zo leuk of misschien zelf wel leuker zijn.

Zo, dit waren een paar tips. Ik hoop dat je het handig vond om te lezen.

Afbeeldingen mogen niet zonder mijn toestemming worden overgenomen.

xxxIris
P.S Het kan zijn dat het lettertype iets anders is. Dat komt omdat ik deze blogpost is geschreven op mijn telefoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲