zaterdag 8 augustus 2015

Tips Voor Een Vakantie Dagboek

Hoi iedereen,

Op vakantie heb ik altijd de traditie om een dagboek bij te houden. In groep 7 heb ik met mijn dagboek schrijfsels een boekje vol weten te krijgen. Daarna is het mij nooit meer gelukt om mijn belevenissen elke dag op te schrijven. Op de een of andere manier lukt mij dat wel met een vakantie dagboek. Misschien omdat ik weet dat het voor een kortere periode zal zijn. Vandaag geef ik jullie tips, inspiratie en ideeën voor het bij houden van een reis dagboek.


Als je op reis gaat kun je niet te veel knutsel spullen mee nemen. Ik maak voor de vakantie altijd een selectie van alles wat ik mee neem. Dit is mijn lijstje.

  • Stiften (ongeveer 5)
  • Een paar rolletjes washi tape
  • Lijm
  • Geo driehoek
  • Normale pen
Ik neem geen schaar mee. Meestal hebben ze die al in het huisje waar ik verblijf. Ook vind ik het een beetje riskant om mee te nemen in het vliegtuig.



Naast schrijven is het leuk om je bladzijde een beetje te versieren.

● Met foto's bijvoorbeeld. Alleen een printer mee nemen op vakantie is niet erg handig. Hoe moet je dan een beeld geven van de plek waar je bent geweest? Met folders natuurlijk! Bij het VVV zijn zat gratis folders verkrijgbaar. Ben je bijvoorbeeld wezen surfen, dan is er vast wel een folder van de watersport vereniging beschikbaar.

● Kom je een mooie boom tegen of is er dichtbij een park met kleurige bloemen? Droog dan een bloemetje of een blaadje tussen de bladzijdes van je boekje. Een leuk extraatje om je pagina nog wat meer op te fleuren.

● Trein kaartjes, ijswikkels en andere frutsels zijn leuke extra's.

● Markeer de belangrijke woorden van het stukje dat je geschreven hebt zoals je bij een samenvatting zou doen. Het ziet er gezellig uit en als je wilt weten wat je die dag ook al weer had gedaan is een snelle blik op het papier genoeg.

● Net zoals folders zijn tijdschriften een goede toevoer van plaatjes. Ben je naar het strand geweest? Zoek dan een plaatje op van de zee. Het is vast niet hetzelfde strand maar het geeft wel een leuk effect.

Ik hoop dat jullie de tips handig vinden.
Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲