maandag 17 augustus 2015

Mijn blog door het jaar heen

Hoi iedereen,

Ik ben terug van vakantie! Omdat ik weer met mijn laptop herenigd ben -en ik dus weer gebruik kan maken van mijn montage programma- zal ik binnenkort een DIY video uploaden. Maar voor vandaag blijft het een simpel artikeltje. Eind augustus vorig jaar begon in met bloggen. 365 dagen is niet heel lang en vliegt zo voorbij als je even niet oplet. Toch is het genoeg tijd om als blog te veranderen en te groeien. Daar wil ik het vandaag over hebben: Hoe mijn blog door het jaar heen is veranderd. 





Vormgeving


  • Sjabloon                                                   Omdat ik graag bezig ben het designen van mijn blog zijn er aardig wat dingen veranderd. Hierboven is een afbeelding te zien van de twee achtergronden die ik heb gebruikt. Toen ik een nieuw blog adres had ingesteld wilde ik graag naar een ander design overstappen. De hoofdkleuren gingen van koraal roze naar mint groen. Ook ben ik mij gedurende het jaar meer gaan verdiepen in het bewerken van de HTML code. Zo heb ik er voor gezorgd dat mijn foto's geen lelijke witte randen meer bevatten en ben ik er eindelijk achter gekomen hoe je een scroll down menu kan maken. Ik ben nog lang geen expert maar met simpele codes kan ik nu aardig overweg.


  • Fotografie                                                    Als ik foto's van oudere berichten bekijk lijkt het wel alsof ik ze 's avonds heb genomen. Ze hebben zo'n lelijke gele gloed die je krijgt van kunstlicht. Een tip voor beginnende fotografen: Gebruik daglicht! Mijn doel is om echte clean foto's te maken. Maar als ik het probeer is het in mijn ogen nooit een perfect tumblr plaatje. Des te meer motivatie om te blijven oefenen.  


Inhoud
  • Onderwerpen                                                   De inspiratie voor dit artikel vond ik tijdens het opnieuw categoriseren van al mijn blogposts. Ik merkte dat de onderwerpen waarover ik blog iets zijn veranderd. Zo uploadde ik in het begin erg veel DIY's. Daar is natuurlijk niets verkeerds aan maar door het jaar heen begon ik meer over inspiratie en persoonlijke dingen te bloggen. Zeker dat laatste is toegenomen. Mijn anonieme blog hield persoonlijk schrijven tegen terwijl dat (voor mij dan) de leukere artikelen zijn om te creëren.
  • schrijfstijl                                                 Goed schrijven is oefenen. Als ik oude artikelen terug lees zou ik die nu heel anders formuleren. Ik gebruikte dezelfde woorden twee keer in een zin en maakte onnodige spelfouten.  
Je blog veranderd op verschillende aspecten en dat gaat eigenlijk vanzelf. Door veel te bloggen leer je nieuwe trucjes kennen voor zowel de vormgeving als de inhoud. Veel tips kan je van internet afhalen maar ik heb gemerkt dat zelf dingen ontdekken eigenlijk nog veel leuker is. 

Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲