vrijdag 28 augustus 2015

De derde klas

Hoi iedereen,

Wat gaat de tijd toch snel. Ik weet nog wel dat ik in de 1e een ontmoetingsdag had met mijn klas, dat ik meerdere malen de weg ben kwijtgeraakt in de eindeloze gangen en dat al die kinderen om mij heen opeens zo groot waren. Dat laatste is overigens nog steeds zo :) Net zoals in de brugklas zijn er dit jaar ook een paar dingen voor mij veranderd. Vandaag vertel ik jullie daarover.




Nieuwe vakken
De twee vakken die nu aan mijn rooster zijn toegevoegd heten economie en scheikunde. Jammer genoeg geen nieuwe taal. Ik ben niet heel enthousiast voor scheikunde. Ik link scheikunde automatisch aan natuurkunde en dat is niet mijn beste vak. Ik heb nu een lesje scheikunde gehad en ik zie het verschil echt niet tussen die twee. Maar dat inzicht komt nog wel denk ik. Ook krijg je in de derde economie. Het theoretisch deel lijkt mij wel interessant. Een beetje leren over geld en hoe dat gaat in de wereld. Maar ja, met geld gaan we dus ook rekenen en als er een vak is waar ik niet goed in ben is het wiskunde. Ik stond eind vorig jaar maar net een voldoende. Dus economie en scheikunde worden nog wel uitdagingen.

Nieuwe klas
Vorig jaar had ik nieuwe mensen opgeschreven om dit jaar mee in de klas te komen. Het stressvolle is dat je de nieuwe klassenindeling pas op de eerste dag van school te horen krijgt. Op de heenweg naar school was ik een beetje zenuwachtig. Gelukkig ben ik bij mijn vriendinnen ingedeeld. Vorig jaar zat ik in een klas met 22 kinderen. Nu zijn dat er 32 (!) Maar op de een of andere manier is het in mijn nieuwe klas minder rumoerig. En dan maakt het ook niet uit dat ik met zoveel leerlingen in een klas zit.

Profiel kiezen
Aan het eind van het jaar zal ik een profiel moeten gaan kiezen. Ik weet dat er vier profielen zijn waaruit je kan kiezen. 

Cultuur & Maatschappij 
Economie & Maatschappij 
Natuur & Techniek
Natuur & Gezondheid

Ik weet dat ik nu nog niet mag kiezen maar mijn voorkeur gaat toch uit naar het cultuur en maatschappij profiel. Het ''pretpakket'' zoals ze dat noemen. De vakkenpakketten NT en NG lijken mij niks. Maar ik heb nog een heel schooljaar om er nog eens goed over na te denken.

Zijn er voor jullie dingen nieuw dit schooljaar?

Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲