zaterdag 4 juli 2015

HEMA Smartphone Lenzenset

Hoi iedereen,

Gisteren was ik jarig en van mijn familie heb ik erg veel leuke cadeautjes gekregen waaronder een lenzen set voor mijn nieuwe telefoon. En wat is dat een leuke gadget! Je kunt er veel mee experimenteren en voor weinig geld krijg je lenzen van goede kwaliteit.






De inhoud
  • 3 Lenzen
  • 6 Magnetische ringen
  • 2 lenzen kapjes
  • 2 Straps (dat zijn magnetisch hangers waaraan je de lenzen kunt vast klikken. Zo hoef je niet het hele doosje mee te slepen en heb je ze toch altijd makkelijk bij de hand.)




Hoe werkt het?

De lenzen kun je makkelijk bevestigen aan je telefoon(s) met de ringetjes. De lenzen en de ringetjes zijn magnetisch en trekken elkaar aan. Het ringetje plak je rond de camera van je telefoon. Als je een lens wilt gebruiken klik je deze vast aan het ringetje op je telefoon. 

Als je het doosje openmaakt zitten er 2 lenzen in. De macro lens en de 0,67 x wide lens zitten namelijk in elkaar gedraaid. De macro lens kan je afzonderlijk gebruiken van de 0,67 x wide lens maar de 0,67 x wide lens kan niet worden gebruikt zonder de macro lens. Dat komt doordat de 0,67 x wide lens niet magnetisch is. Om deze aan je telefoon te bevestigen moet die dus in de magnetisch macro lens worden gedraaid. 

De macro lens

De macro lens verraste mij het meeste. Het contrast tussen een close-up foto met en zonder de macro lens in erg groot. In het begin dacht ik dat de macro lens niet goed werkte omdat veel van mijn close-up foto's niet heel scherp waren. Later bleek dat ik mijn camera gewoon te ver weg hield. Want deze macro lens werkt het beste voor beelden van heel, heel, heel dichtbij. 



De Fish Eye Lens
Voor de mensen die het concept 'Fish Eye' nog niet kennen. Een fish eye lens maakt het oppervlakte dat je fotografeert groter en boller. De fish eye lens doet precies wat hij moet doen en dat geeft een bijzonder effect.


0,67 x wide lens 
Van alle lenzen bracht deze lens het meest subtiele effect. Net zoals de fish eye verbreedt deze lens je horizon. De foto wordt echter niet rond. Het is een fijne lens om een landschap mee op de foto te nemen omdat hij toch een stukje extra fotografeert. 


Deze lenzen zijn een must have voor mooie vakantie kiekjes. Het kost 5 euro (!) en is op Hema.nl en in de HEMA winkels te koop.

xxxIris











Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲