dinsdag 7 juli 2015

5x Handige Blog Tools

Hoi iedereen,

Het lijkt erop dat de hittegolf officieel voorbij is. Voor het eerst in dagen heb ik het koud. Ik had gister avond zelf een lange broek aan! Dat voelt best wel raar als je de afgelopen week alleen maar in shorts hebt rondgelopen. Maar ja, we wonen in Nederland en het is al een klein wonder dat we zoveel dagen goed weer hadden. Deze aanleiding heeft eigenlijk niks te maken met waar deze blogpost over gaat dus ik val maar met de deur in huis. 5 handige apps/websites voor bloggers.

Flattyshadow
De follow buttons op mijn blog heb ik met deze website gecreĆ«erd. Ik ben altijd al fan geweest van flat design. Als je dat even googelt begrijp je waar ik het over heb. De website beschikt over veel icoontjes en kleuren. Je kunt zelfs de stand van de schaduw aangeven! Door de uitgebreide bewerkingsmodus is het makkelijk originele logo's of buttons te maken.
































Design Love Fest
Dit is de perfecte website voor achtergronden. Ik heb deze site al eerder aangeprezen in mijn 'beautiful backgrounds' artikel maar ik vond dat 'ie niet in dit rijtje mocht ontbreken. De achtergronden zijn heel afwisselend. Er zit dus voor bijna iedereen wel wat bij. De achtergronden zijn gratis, van hoge kwaliteit en makkelijk te downloaden. 




Cincopa
Als extra aanvulling voor mijn blog sjabloon was ik opzoek naar een website die slideshows kon maken. Via een omweg kwam ik bij Cincopa uit. Na een beetje gepruts heb ik een galerij in elkaar gezet en die gelijk aan mijn blog toegevoegd. 


Picmonkey
Deze site gebruik ik altijd bij het bewerken van mijn foto's. Je maakt ze iets lichter en zet er een filter overheen. Maar Picmonkey kan nog veel meer dan dat. Je kunt collages maken en lege vlakken designen. Bij picmonkey heb je geen photoshop skills nodig om iets moois neer te zetten. Het enige nadeel vind ik dat sommige opties 'royal' zijn. Daar moet je dus maandelijks een bedrag voor neerleggen.

Dropbox
Van dit rijtje is dropbox waarschijnlijk de bekendste. Maar voor de mensen die het concept nog niet kennen zal ik het even uitleggen. Dropbox is een mapje dat met verschillende apparaten in verbinding staat. Als je bijvoorbeeld een foto van je laptop in dropbox zet kan je daar op je telefoon ook bij. Zo heb je al je filmpjes, foto's, documenten en geluidsfragmenten bij de hand. En zelfs als je op iemand anders zijn laptop zit.


Een voorbeeld: Voor de collages in dit artikel heb ik picmonkey gebruikt :)
Ik hoop dat jullie deze apps/websites net zo handig vinden als ik.
xxxIris

1 opmerking:

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲