zaterdag 25 juli 2015

100 Happy Days: dag 1 t/m 10

Hoi iedereen,

Een paar artikels geleden vertelde ik dat ik samen met een paar andere vriendinnen mee ging doen aan de 100 happy days challenge. Ik geef jullie een verslagje van de eerste 10 dagen. 

15 juli Dag 1: Wekker Een wekker is natuurlijk niet iets waar je blij van wordt. Het verstoord je slaap en doet mij denken aan school. Toch staat het in mijn lijstje. Waarom? Omdat ik mijn wekker juist niet hoef te gebruiken en gewoon uit mezelf wakker wordt. En uit jezelf wakker worden is een van de fijnste dingen die er is.

16 juli Dag 2: overall
Ik was al een tijd van plan een overall te kopen. Het staat leuk en je bent meteen helemaal aangekleed. Ik ben best wel klein dus de meeste overalls zijn voor mij te groot. Na een lange zoektocht vond ik bij de Primark in Den Haag mijn perfecte overall.



17 juli Dag 3: Sandwich lunch
Op school lunchen is niet echt mijn ding. Platte boterhammen die ik in de ochtend veel te snel heb klaargemaakt. Blergh. Gelukkig heb je in de vakantie alle tijd om te lunchen met lekkere sandwiches.

18 juli Dag 4: Scooter
Mijn vader heeft een scooter, en af en toe maken maken we samen ritjes. Dit keer reden we naar het strand van Katwijk en gingen we daar lunchen in een strandtent. Het was totaal niet koud en de zon scheen. Super gezellig!


19 juli Dag 5: Moments ijs
De Moments is het ijs salon. Ik ben altijd meer van de ''koekjes smaken'' (zo noem ik dat) dan van de fruit smaken. Ik hou erg veel van karamel, stroopwafel, cookie dough en oreo ijs. Ik koos voor oma's cake en cookie dough. 


20 juli Dag 6: Nagels
Op de basisschool was ik veel bezig met nail art. Nu ik naar de 3e klas ga heb ik veel minder tijd. Ik loop op school meestal met ongelakte of gekraakte nagellak rond. Niet heel aantrekkelijk. Nu ik alle tijd heb ben ik weer volop met mijn nagels bezig.



21 juli Dag 7: Een helder blauwe lucht
In Nederland komt écht lekker weer zelden voor. Zelfs in de zomer. Deze volledige blauwe lucht vond ik het waard om vast te leggen.

22 juli Dag 8: Fietsen
Naar school fietsen gaat gepaard met veel stress. Maar in je vrije tijd word fietsen erg ontspannend. Zeker als je over fijne wegen met mooie natuur fietst.



23 juli Dag 9: Boeken van de Bieb
Vroeger kwam ik echt heel vaak in de bieb. Maar nu was ik de afdeling waar ik mijn boeken altijd haalde ontgroeit. Ik kwam bijna nooit meer in de bieb. Vandaag moest mijn zusje een paar boeken terug brengen en ik ging mee. Nu heb ik eindelijk de 14+ afdeling gevonden. YES! Meteen 3 boeken mee genomen.

24 juli Dag 10: Gedicht
Neem deze titel maar niet te serieus. Een vriendin -Julia- en ik waren in een melige bui en toen gingen we gedichten schrijven. Met behulp van het rijmwoordenboek hebben wij prachtige (ughe ughe ughe) gedichten geschreven.

Bril, door jou zie ik niet meer scheel
Dat is alles wat ik wil
Jij maakt het verschil
en helpt mijn pupil.

Vis, wat is er mis?
Ik zie dat er iets is
Nu ben je dood
En beland je in de goot
(gebaseerd op een waargebeurd verhaal.)


Dit waren mijn 10 eerste dagen. De challenge bevalt tot nu toe erg goed. Ik ben van plan om elke 10 dagen een update te geven.

XxxIris

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲