vrijdag 26 juni 2015

Hoe ik met schrijven, begonnen ben

Hoi iedereen,

Ik kon het niet volhouden nog langer geen artikel te uploaden. Mijn blog leek zo leeg en verlaten. Daar kon ik niet meer tegen. Daarom vandaag een verhaaltje over hoe ik ben begonnen met schrijven. 

Schrijven begon al voordat ik kon schrijven. Ik was klein en had toen al verhalen in mijn hoofd. Ik dicteerde de verhalen aan mijn ouders die ze vervolgens opschreven in een van mijn zelfgemaakte boekjes. Deze bestonden uit aan elkaar geniet papier en zelf geïllustreerde tekeningen. Omdat mijn moeder niet altijd mijn verhaaltjes kon opschrijven wisselde ze het af met mijn vader. Mijn moeders schrijft met ronde, losse letters en mijn vader met strakke 'schrijfletters'. Daarom zijn er in mijn eerste boekjes grote contrasten in handschrift. Mijn verhalen waren typische kinder verhalen zonder clou. Het verhaal in het tweede boekje gaat bijvoorbeeld over twee meisjes die een zeehond vinden en hem vervolgens naar een zeehondenopvang brengen. Einde


De originelen boeken van de schrijfster Iris Molenaar. Nu te koop op bol.com :)



Het idee om een blog te beginnen ontstond rond mijn 13e jaar. Ik was een beetje in het YouTube wereldje gerold en volgde al een aantal blogs. Het werd voor mij steeds duidelijker, dit wil ik ook. Maar voor dat ik mijn blog echt begon kwam nog de periode van twijfel. ''Kon ik dit wel volhouden? Wat zouden andere ervan vinden?'' Zeker met die laatste vraag zat ik nogal in mijn maag. Ik kende niemand in mijn omgeving die een blog had. Wat als mensen op school mijn blog zouden ontdekken? Een blog is toch iets persoonlijks. Uiteindelijk hakte ik de knoop door en startte ik met schrijven en ik heb er nooit spijt van gehad. Je blog is je eigen wereldje en dat is wat ik er zo leuk aan vind. Je zet er op wat jou interesseert. Of dat nou make-up, boeken, op jezelf wonen of je eigen paard is. Een blog is de perfecte combinatie tussen design, internet en schrijven. Ik ben in van alle drie een groot fan. Iedereen die een blog wil beginnen raad ik het zeker aan. Waarom zou je het niet doen? YOLO ;) Zo we zijn nu al bijna bij het eind van dit artikel. Als afsluiter wil ik jullie nog drie blog tips meegeven.


  • De inhoud: Een cliché tip maar zorg voor een originelen inhoud. Zelfs als over fashion of beauty blogt. 
  • De lay-out: De eerste indruk is erg belangrijk. Mensen lezen hun artikels liever je op een mooi dynamisch blog.
  • Schrijven: Iedereen heeft een andere schrijf style. Des te langer je blogt, des te beter je wordt in schrijven. Ook al ben je nu nog geen Shakespeare, probeer (dat rijmt) de zinnen die je schrijft wel lekker te laten klinken. Check het stukje dat je gaat posten dus altijd nog even op spel en schrijf fouten.
xxxIris

P.S Maandag is de proefwerkweek voorbij. Ik hoop dat ik dan weer vaak kan gaan uploaden.  







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲