zaterdag 16 mei 2015

Feel Good Color

Hoi iedereen,

Ja, vandaag gaat mijn blogpost over een kleurboek. En nee, dat is niet kinderachtig :) Ik had dit soort kleurboeken al vaker langs zien komen in boekwinkels en een vriendin had er ook een. Op de kaften van de kleurboeken stond meestal iets van 'ontspannen, zen, anti stress.' Ik vroeg mij af of je er wel echt zen van zou worden. Toen ik een paar dagen weg was naar Vlieland hakte ik de knoop door en kocht ik toch zo'n kleurboek. 



En het werk! Het is een tijdrovend werkje maar zo ontspannend om te doen. Het boek bestaat uit 80 bladzijdes dus genoeg om er een tijdje zoet mee te zijn. Als je netjes en geconcentreerd kleurt ben je met één kleurplaat wel even bezig. Laat staan met 80. 



Er staan heel veel verschillende soorten kleurplaten in. De meeste kleurplaten bestaan uit bloemen patronen maar dat zijn ze lang niet allemaal. Er staan ook bladzijdes vol met voorwerpen zoals huisjes (zie hier onder), diamanten, potloden, kleding ect.


Als je gestrest bent, werkt dit heel ontspannend. Al kleur je maar voor een paar minuten. Het werkt als een soort therapie. Dat klinkt natuurlijk een beetje heftig maar ik ben op dit gebied best perfectionistisch. Ik wil dat de kleuren kloppen en dat alles mooi in verhouding staat. Dat klinkt natuurlijk niet helemaal 'zen' maar geloof mij, het werkt wel.

Dit kleurboek kan je kopen op bruna.nl Het kost 10,95-
xxxIris


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲