zondag 3 mei 2015

Billy Elliot

Hoi iedereen,

Eindelijk vakantie! Jammer genoeg heb ik maar één week vrij terwijl de meeste de scholen in mijn omgeving twee weken vakantie hebben. Maar goed. Ook al duurt mijn vakantie niet zo lang begon deze wel goed. Mijn tante had een tijdje geleden tickets gewonnen voor Billy Elliot de Musical en ik, mijn moeder en nog een vriendin mochten mee. Ik was nog nooit naar een echte musical geweest dus ik wist niet wat ik moest verwachten.
 

De voorstelling speelde zich af in het AFAS Circustheater. We gingen natuurlijk eerst een spring foto maken bij de grote, rode 'Billy letters' voor het gebouw. Omdat we geen goede camera bij ons hadden, was dat een redelijk onmogelijke opgave. Uiteindelijk vonden we toch een tactiek om een goede spring foto te maken. Dus let op: Je maakt een filmpje in plaats van een foto. Als je het filmpje afspeelt stop je op het moment dat je in de lucht hangt. Maak een screenshot en klaar. De perfecte spring foto. 



Het verhaal gaat over Billy die in Engeland woont. De vakbond heeft de mijnwerkers in de steek gelaten en ze de straat op om te protesteren. Ook de vader en broer van Billy. Zijn vader verwacht van Billy dat hij elke week naar boks les gaat maar hij heeft daar totaal geen zin in. Door een toevalligheid beland hij in een dansles van Mrs. Wilkinson waar hij zijn talent en liefde voor dans ontdekt. Als de vader van Billy er achter komt dat hij danst, verbiedt hij Billy om nog danslessen te volgen. Het verhaal wordt lastiger als Mrs. Wilkinson hem aanraadt auditie te doen voor het Royal Ballet terwijl de stakingen uit de hand lopen. 


De musical was ongelooflijk leuk. Er werd heel veel in gedanst en ik heb echt respect voor de kinderen die mee speelde want wow, wat moet je daar een uithoudings vermogen en techniek voor hebben! Zowel Billy als de anderen kinderen danste en speelde fantastisch. Er kwam vooral ballet en tapdans in voor wat ik een goede combinatie vond. De leukste dans was toen Billy met zijn vriend Michael ging tapdansen. Er zakte een gordijn van gouden glitter stroken naar beneden waardoor het een echte show was. De mooiste dans vond ik toen hij met zijn toekomstige 'ik' ging dansen. Ik vraag me nog steeds af hoe ze die stoel zo lang konden rond draaien. Want echt, die bleef maar door draaien! Nu ik er zo over nadenk waren alle dansen eigenlijk geweldig haha.  


Voor tickets en meer informatie klik je hier. Tickets zijn te koop vanaf 24 euro en de allerduurste kosten 69,00 euro (!). Billy Elliot is een musical die ik zeker aanraad. Helemaal als je van dans houdt. 

xxxIris

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲