dinsdag 14 april 2015

♛ Leuke Boeken #2

Hoi iedereen,

Vandaag heb ik voor jullie een boeken review. Deze boeken heb ik recentelijk gelezen en ik vind het echte aanraders. Ze zijn fijn om te lezen en verslavend! Veel plezier met lezen :)

  • The Selectie
Ik was een laatst in de boek winkel en ik keek naar de tafel met boeken die recentelijk waren binnen gekomen. Mij viel meteen dit boek op met de mooie kaft. Ik las de eerste bladzijde en was gelijk verkocht. Met mijn bol.com kaart die ik nog voor kerst had gekregen (oeps) kocht ik dit boek. En het is mij zeker niet tegen gevallen.

America Singer woont in het toekomstige land Elia en de zoon van de koning is op zoek naar een vrouw. Er word daarom word de selectie gehouden. Uit elke provincie van het land word één meisje uitgekozen die mag afreizen naar het paleis om daar het hart van prins Maxon te winnen. America word in haar provincie uitgekozen en is daar in tegenstelling tot haar mede kandidaten, helemaal niet blij mee. Zij moet haar oude leven en haar geheime liefde opzeggen voor een prins waar ze niet verlieft op is. Maar als ze de prins leert kennen veranderd dat. Door het boek heen word de band tussen haar en de prins word steeds sterker. En wie weet wat nog meer...

Dit is een romantisch en spannend boek dat je in één zucht uitleest. Ik vind het hoofdpersonage America ontzettend leuk persoon. Ze is grappig maar blijft wel nuchter en steekt haar mening niet tussen banken of stoelen. Het boek is geschreven door Kiera Cass, heeft 
272 pagina's en is te koop op bol.com voor 15,00. Er zijn nog twee andere boeken in deze serie en er is een vierde boek op komst (YES!). Ook zijn er nog twee andere boeken boeken waarin hetzelfde verhaal word verteld maar vanuit een ander standpunt.

Eindoordeel: 8,5

  • The Look
Bij Engels-les lezen wij altijd de eerste vijf minuten in een boek. Als je geen boek hebt betekent dat: spullen niet in orde. Toen ik er achter kwam dat ik geen boek bij mij had racete ik naar de mediatheek in school om een boek te lenen. Ik koos snel een boek uit op de kaft en keek niet eens waar het over ging. Achteraf heb ik goed gekozen want The Look is een heel mooi en grappig boek.

De 15-jarige Ted wordt op een dag door een modellenbureau gevraagd om voor ze te komen werken. Dat is natuurlijk een geweldige kans is voor een meisje dat op school amper opvalt. Maar dan krijgt ze te horen dat haar populaire zus een levensbedreigende ziekte heeft. Moet ze ja zeggen tegen de grote opdracht die ze heeft gekregen of zal ze thuis blijven om haar zus te steunen?

Ja hoor, weer een verhaal over een nerd meisje dat als model ontdekt word. Zo cliché. NEE! Nou ja, zo gaat het verhaal wel maar het is erg grappig en mooi geschreven en het zal niet snel vervelen. Het einde is wel wat je verwachtte maar het is erg mooi afgerond. Het boek is geschreven door Sophia Bennet, heeft 320 pagina's en is te koop op bol.com.
Eindoordeel: 7,7

xxxIris

1 opmerking:

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲