zondag 19 april 2015

Customise Your Blog #1: Pinterest Button

Hoi iedereen,

Ik moet zeggen dat ik best wel een computer nerd ben. Ik vind het leuke bezigheid om te coderen en daar dingen over te leren. Ook hou ik van foto's bewerken en filmpjes monteren. Ik ga jullie vandaag laten zien hoe je een pinterest knop over je afbeeldingen krijgt. Vindt iemand jou foto mooi, dan kan hij/zij die gelijk pinnen. Super handig en het staat professioneel ;)






Deze uitleg is voor mensen die blogger gebruiken. Dus als je met wordpress of tumblr jou blog onderhoudt zal deze blogpost niet interessant voor jou zijn. De pinterest button zal er niet hetzelfde uitzien als degene die ik gebruik, maar zoals deze:



______________________________________________________________


 1. Log in op blogger en ga naar het tabblad sjabloon.


2. Klik op de knop HTML bewerken. De HTML is jou hele blogsjabloon omgezet in ingewikkelde codes.


3. Nu heb je heel veel codes voor je neus waar je waarschijnlijk geen bal van snapt. Ik ook niet helemaal trouwens haha.


4. Het blauw omcirkelde deel is de code die je nodig hebt om de pinterest button over je afbeelding te krijgen. Die code zie je hier onder:

<script>
//<![CDATA[
var bs_pinButtonURL = "http://i1276.photobucket.com/albums/y464/RyleeBlake/Pinterest%20Buttons/Pin1_zpsfae0f285.png";
var bs_pinButtonPos = "center";
var bs_pinPrefix = "";
var bs_pinSuffix = "";
//]]>
</script>
<script src='http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.2/jquery.min.js' type='text/javascript'></script>
<script id='bs_pinOnHover' src='http://greenlava-code.googlecode.com/svn/trunk/publicscripts/bs_pinOnHoverv1_min.js' type='text/javascript'>
// This Pinterest Hover Button is brought to you by ryleeblakeblogspot.com.
// Visit http://www.bloggersentral.com/2012/11/pinterest-pin-it-button-on-image-hover.html for details.
// Feel free to use and share, but please keep this notice intact.
</script>


5. Plak deze code onder </head>. Die staat boven aan de pagina en heb ik aangegeven met het bovenste blauwe pijltje.

En klaar! Check natuurlijk nog wel even op je blog of de button werkt. Als je het niet snapt of nog vragen hebt kun je mij mailen naar iriscamera@hotmail.com

xxxIris



3 opmerkingen:

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲