dinsdag 17 maart 2015

✳ Tips Voor De Proefwerkweek ✳

Hoi iedereen,

Jeetje, wat heb ik al lang geen tips meer gegeven. Het is al weer een maand geleden! Voor mij komt de proefwerkweek er al weer bijna aan. De PWW (ik kort het maar even af voor het gemak) vond ik dus een mooi onderwerp voor mijn nieuwe blogpost. 






1.
Ga niet non-stop leren! Het is heus geen straf om tussendoor even wat anders te doen. Zoals naar je hockeytraining of toneelclub gaan.

2.
Begin op tijd. Uitstel gedrag kent iedereen (ik heb er zelf ook last van) maar dwing jezelf tijdens/voor de PWW om te gaan leren. Zo voorkom stress of je beperkt je je stress niveau.



3.
Maak een planning. Dit klinkt natuurlijk als een logische tip maar het is er eentje die zeker niet mag missen in dit rijtje. Zonder planning kom mijn PWW echt niet door. Zet ook pauzes en vrije tijd in je planning.

4.
Ga op tijd naar bed. Zo zit je de volgende ochtend weer fris (in meer of mindere maten) in de les.

5.
Moet je lange teksten uit je hoofd leren zoals bijvoorbeeld bij geschiedenis of Aardrijkskunde? Kijk naar het rijtje hieronder en herhaal de stappen.
  • stukje lezen.
  • in eigen woorden vertellen wat je hebt gelezen.
  • kijken of het klopt.
  • Als het niet klopt schrijf je het op.


6.
Ben je s'morgens erg productief? Zet je wekker een uurtje eerder. Ben je s'avonds erg productief? Slaap een uurtje langer uit en ga s'avonds een uurtje langer door. Ben je 's middags productief? zorg dat je de rest van je taken op andere tijdstippen doet.

7. 
Eet gezond en drink veel. Probeer niet teveel suiker te eten want daar word je moe en sloom van. Het is natuurlijk ook handig om een beetje weerstand op te bouwen zodat je kans kleiner is dat je in de PWW ziek bent. Want niets is zo irritant om na school proefwerken in te halen.

8.
Als je een vak niet snapt (bijvoorbeeld wiskunde) of je vind de grammatica van een vak moeilijk (Engels, Duits) dan is internet je grootste vriend. Het YouTube kanaal 'WiskundeAcademie' heeft mij vaak geholpen met wiskunde. Ook staan er op internet genoeg (gratis) oefeningen voor verschillende grammatica onderwerpen. En wrts is natuurlijk ook niet verkeerd.




9. Wees voor en tijdens de toets niet zenuwachtig. Dat gaat alleen maar ten kosten van je andere toetsen en het is nergens voor nodig.

10. Het is handig om tijdens de les ook een beetje op te letten. Zo is leren makkelijker en heb je al veel stof in je hoofd zitten.

Zo dat waren weer al mijn tips. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en met allemaal voldoendes de PWW doorkomen (ughe ughe.) 
xxxIris

P.S Wat een super lekker weer is het buiten! Ik krijg alweer lente kriebels

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲