zaterdag 28 februari 2015

Mijn nieuwe ⓑril

Hoi,

Zoals je kan zien moet ik aan de bril. Ik had al een lange tijd last van mijn ogen. Ik zag op het schoolbord lettertjes dansen en de ondertiteling was lastig te lezen. We goed voor mijn Engels natuurlijk :) Op school was er laatst een onderzoek naar de gezondheid van de kinderen. Ik was gewoon gezond alleen mijn ogen scoorde iets minder. Ik werd doorverwezen naar de opticien en daar werd duidelijk dat ik aan de bril moest. 



Toen ik voor het eerst bij de opticien aankwam werd ik meteen geholpen. Er werd een test gedaan om te kijken hoe slecht mijn ogen er aan toe waren. Voor de mensen die het interessant vinden, ik heb gemiddeld -1,25. Ik moet zeggen dat ik de test die werd gedaan echt super leuk vond. Je keek door een machine naar een plaatje en je moest aangeven wanneer je het plaatje scherper zag. Er werden namelijk steeds verschillende glaasjes voor je ogen gedaan met verschillende sterktes. Dat ging erg snel. 



Na het testje gingen we gelijk een bril uitzoeken. Ik heb gekozen voor een mat-zwarte bril van G-Star. Veel mensen kiezen een ray ban bril maar die monturen stonden mij niet zo goed. Een bril met een zwaar (breed, dik) montuur staat niet zo goed bij mij. Dat neemt te veel ruimte in mijn gezicht in, hahaha. De zoektocht naar de perfecte bril was nog best lastig. Sommige zitten te hoog, sommige te laag, sommige zijn te dik, sommige te dun en soms is de kleur niet leuk. Maar deze bril past perfect bij mij. Na goedkeuring van de jury (2 vriendinnen en mijn vader) bestelde we de bril.


Vandaag haalden we de bril op. Hij werd nog een beetje naar mijn gezicht gebogen en zat toen perfect op mijn hoofd. Ik kreeg er nog een mooi hoesje bij en nog een paar schoonmaak doekjes.




Al met al ben ik erg blij met mijn bril. Voor iedereen die twijfelt om een bril te nemen geef ik het advies om het gewoon te doen. Bijna iedereen heeft een bril tegenwoordig. Dus het valt bijna niet meer op :) Ik ga mijn bril niet 24/7 dragen. Ik zou graag willen dat mensen gewend raken aan mij met en zonder bril. Dat zou leuk zijn.


Als laatste heb ik hier nog een foto van mij met en zonder bril. 

xxxIris

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲