woensdag 4 februari 2015

Kamer Inrichtings Tips

Hoi,

Op Tumblr en pinterest zie je vaak de 'perfecte' slaapkamers. En je denkt dan 'Oh, had ik dat maar...' Nou dat kan (ongeveer)! Ik geef in deze post tips om je kamer in te richten. 

De muur
Behang? Welk behang? Een kleurtje? Welk kleurtje? Die keuzes moet je allemaal maken bij het kiezen van verf of behang. Dat is natuurlijk best wel lastig.

  • Je kunt met restjes behang je muur beplakken. Kies allemaal stukje behang uit 1 thema zoals blauw, pastel kleuren, bloemetjes. 
  • Ombre haar is mooi dus waarom zou het niet op je muur kunnen? Een ombre muur!
  • Je kan natuurlijk foto lijstjes ophangen maar wat nog veel leuker is een polaroid muur! Je kan de foto's onder elkaar plakken of in een figuur. 



Bed
Je kamer moet natuurlijk een fijn slaap plekje hebben waar je lekker kan uitrusten van je drukke leven.
  • Leg over je bed een kleed dat mooi past bij de rest van je kamer. Zo maakt het niet uit welk dekbed je op je bed hebt liggen. Je bed past dan altijd bij je kamer.
  • Kussens!!! Kies kussens met leuke printjes en voor het tegenwicht een paar effen.
  • Als je houd om even je eigen plekje te hebben is het fijn om een klamboe te hebben. 
  • Als je van lezen houd ik het handig om je tijdschriften binnen handbereik te hebben. Ik heb boven mijn nachttafeltje een tijdschriften rek hanger. Super handig!
  • Wie zegt dat lichtje alleen voor in de kerstboom zijn? Je kan er ook heel leuk je kamer mee decoreren.



Bureau/studie plek
Ik maak mijn huiswerk altijd op mijn kamer. Ik vind het gewoon een fijne plek om te zitten en te leren. Je studie plek moet niet te afleidend zijn en het is ook handig om genoeg ruimte te hebben. 
  • Kies voor een wit of houten bureau. Zo word je werkplek niet te druk.
  • Zet op je bureau een prikbord/white board/krijtbord. Je kan daar belangrijke afspraken op schrijven of to-do lijstje op plakken. Zo heb je gelijk een heel overzicht.
  • Verlichting is erg belangrijk bij je studie plek. Als je in de avond studeert wil je wel alles goed kunnen zien dus zorg voor een goede lamp. Ik heb zelf een lamp die vast is gemaakt aan mijn bureau. Erg handig en het neemt ook geen ruimte in beslag.
  • Het kan aan mij liggen maar ik HAAT laatjes. Ik raak alles er in kwijt! Mijn bureau is erg lang dus ik kan alles er op kwijt. Mijn bureau bestaat uit een lange witte plank en twee schragen (poten.) Alles komt van de IKEA. Ik heb ongeveer hetzelfde bureau als op plaatje 1&3. Alleen mijn poten zijn zwart.
EXTRA

Vloerkleed
Een van de vele manieren om je kamer groter te laten lijken is het vloerkleed. Zet je bed/bank op je vloerkleed en houd een stukje over. Zo lijkt je kamer een stuk groter.

Kast
Als je een nieuwe kast gaat kopen, kies er dan eentje met deuren. Een open kast lijkt heel erg rommelig. Zeker als je je kast gebruikt voor andere dingen dan kleren.


Opladers
Maak een centrale plek voor al je oplader. Natuurlijk zien al die opladers samen er niet zo heel leuk uit maar daar heb ik iets op bedacht.



Afscheiding
Soms wil je twee stukken van elkaar afscheiden. Dat kan je simpel doen om een gordijn op te hangen.




Zo dit waren al mijn tips. 
xxxIris

P.S Alle afbeeldingen komen van pinterest. De kamer met de rode/bruine achtergrond is van mij. De afbeeldingen mogen alleen met toestemming worden over genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲