zaterdag 6 december 2014

Kruidnoten Tiramisu

Hoi,
Gisteren was het 5 december. Ik vond pakjesavond super gezellig. Bij kerst word er altijd uitgebreid gegeten en er is ook altijd een lekker toetje dus ik dacht 'Waarom maak ik geen toetje voor pakjesavond?' Dus dat deed ik en ik wil het recept graag met jullie delen.              

                                                Nodig voor 8 desserts:                                                                        
200 ML mascarpone  
                                                    200 ML vanille vla                                                                                   (heel veel) kruidnoten                          
Koude koffie
200 ML vanille kwark
Kaneel
40 gr suiker


1Klop de mascarpone en suiker door elkaar. Als het goed gemengd is roer je de vanille kwark en de vanille vla erdoorheen.  
               
2. Doop de kruidnoten in in de koffie. Doe dit niet langer dan 2 seconden anders worden de kruidnoten te zacht.       
                   

3. Maak in het glaasje als eerste een laagje met kruidnoten. Schep daarover een laag met het mascarpone mengsel en ga zo door tot dat je het genoeg vind. Om het af te maken strooi je een beetje kaneel op de top.


Dat is het. Super makkelijk. Als je het toetje ook na sinterklaas wil maken kun je de kruidnoten vervangen door speculaas. 
xxxIris

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲