zaterdag 27 december 2014

Film Review #1

Hoi,

Het is vakantie en dan heb je heel veel tijd. Ik heb me voor genomen om veel films te gaan kijken. Vandaag geef ik een review over een paar films die ik heb gezien.

If I stay
Het sneeuwt en mia en haar broertje hebben sneeuwvrij. Zij en haar famillie gaan een stukje rijden en krijgen een auto ongeluk. Mia raakt in coma maar bevind zich in een uittreding. Dat is iets ingewikkelds en psychologisch maar het komt er op neer dat haar geest zich buiten haar lichaam bevind en dat ze alles mee maakt wat er gebeurt. De zuster zegt dat zij alles in handen heeft en dat zij beslist of ze wakker wordt of niet. Mia staat voor een lastige keuze want wil ze dat wel, nu ze geen familie meer heeft? De film bestaat vooral uit flashbacks die haar verhaal vertellen. Over haar vriendje Adam die steeds bekender word met zijn band, over haar familie en over haar passie, cello spelen.

Ik vond deze film erg mooi en ik heb
ook gehuild. Vooral bij de stukjes dat vrienden en familie haar gingen opzoeken. Het mindere vond ik het einde. Je weet wel hoe het afloopt maar de film stopt, opeens. Ik had liever nog iets meer gezien. Hoe het verder ging enzo.

The Maze Runner
Thomas komt via een lift in The Glade terecht. Een wereld omringd door grijze muren. In de wereld wonen jongens die er op dezelfde manier zijn beland als Thomas. Elke maand word er een nieuwe jongen samen met voorraden de Glade in gestuurd. Niemand weet waarom ze in the Glade zitten. Ze herinneren zich niks behalve hun naam. In de Glade wonen alle jongens samen en iedereen heeft zijn eigen taak. Er zijn ook runners. Elke dag gaan de muren open en daarachter bevind zich een doolhof. The Maze. De runners gaan elke dag op pad in het doolhof om het in kaart te brengen en een uitweg te vinden. Maar als de nacht valt moeten de runners terug zijn want dan sluiten de muren en zit je daar vast. Niemand heeft ooit een nacht in het doolhof overleeft. Thomas probeert samen met een deel van de jongens te ontsnappen. Dat lukt en ze komen in een gebouw terecht. Ze komen er achter dat ze onderdeel zijn van een experiment zijn en dat dit nog maar het begin is... Ik vond The Maze Runner een erg goede film. Het is erg spannend en je wou echt weten waarom ze daar waren. Eigenlijk weet ik na het zien van de film nog steeds niet precies hoe het nou zat.

Mockingjay part one
Oh, wat heb ik lang gewacht op deze film maar wat was het geweldig. Ik heb de boeken gelezen en die vond ik geweldig. De eerste twee films vond ik erg goed en ik had best hoge verwachtingen van Mockingjay. En het was nog beter dan verwacht. Veel mensen vinden deze film niet goed maar ik vond hem erg goed en ze zeggen dat dit nog maar een opwarmertje is voor het tweede deel! De film gaat over Katniss die twee keer de arena heeft overleeft. Ze is gered uit de arena door de rebellen en Peeta is meegenomen door het Capitol en niemand weet wat er met hem is gebeurt. Katniss aanvaardt om de Mockingjay te worden, het gezicht van de revolutie. Aan het eind van de film word Peeta en de andere gevangen genomen winnaars bevrijd. Het lijkt een hereniging te worden tussen Peeta en Katniss maar in plaats daarvan gebeurt er iets onverwachts. Ik zal geen spoilers geven :)
Ik vond de film heel erg mooi gemaakt en ik ben echt fan van Jennifer Lawrence. Ze moet een meisje spelen met een trauma en dat is best moeilijk maar ze speelt het echt heel erg goed. Ik ben eigenlijk best blij dat het in twee delen is gesplitst want anders zou de film een soort samenvatting worden van het boek en zou je veel mooie stukjes overslaan. Maar aan de andere kant kan ik eigenlijk niet wachten op deel 2. Maar eigenlijk betekent dat alleen dat het een super goede film is.

xxxIris

Geen opmerkingen: