dinsdag 9 september 2014

Leuke Boeken

Hoi,

Veel mensen vinden boeken lezen doodsaai. Ik snap dat eigenlijk niet helemaal. Ik hou juist van lezen. Tijdschriften, dikken boeken het maakt me niet uit. Waar ik niet zo van hou zijn echt van die fantasy boeken zoals Harry Potter of iets in die richting. Behalve 'The hunger games serie.' Ik hou meer van realistische boeken. Ik wou jullie vandaag een lijst geven van boeken die heel leuk zijn om te lezen (nou ja dat vind ik dan ;).


The Hunger games:
Dit is het eerste deel van mijn lievelings boeken serie. Ik vind die serie echt super. The Hunger games serie is geschreven door Suzanne Collins. Het bestaat uit drie boeken: The hunger games (de hongerspelen), Catching fire (vlammen) en Mockingjay (spotgaai). 
Het boek gaat over Katniss Everdeen, een 16 jarig meisje die woont in het land Panem (voormalig Noord-Amerika), in district 12. Het land dat bestaat
uit 12 districten. Hoe hoger het cijfer van een district, hoe armer het is. Oorspronkelijk waren er 13 districten, maar in een opstand van 74 jaar geleden heeft het Capitool het 13 e district gebombardeerd. Als een herinnering voor de rebellen om nooit meer in opstand te komen werden de Hongerspelen ingevoerd als straf. De hongerspelen houd in dat van elk district een jongen en een meisje worden gekozen. Zij worden met de andere kinderen in een arena gestuurd waar ze elkaar moeten vermoorden tot er een over blijft...  Elk kind tussen de 12 en 18 moet meedoen. Het zusje van Katniss, Prim, is 12 geworden en moet zich voor het eerst inschrijven. Zij word uiteindelijk gekozen om mee te doen. Katniss wil niet dat haar zusje dood gaat dus offert zij zich op. Samen met een andere jongen (Peeta Mellark) worden ze de arena in gestuurd...


The the fault in our stars:
Van dit boek heb waarschijnlijk wel eens gehoord of je bent naar de film geweest. Ik vind het zelf een heel mooi boek en de film wil ik sowieso nog een keer zien. Het boek is geschreven door John Green die ook heel veel andere mooie boeken heeft geschreven. Het boek gaat over Hazel die longkanker heeft. Haar moeder vind dat ze depressief is en stuurt haar naar een praatgroep. Daar ontmoet ze august (gus) en ze worden verlieft. Hazel haar lievelings boek is 'De vorstelijke beproeving'. Alleen ze weet niet hoe het afloopt omdat het boek niet is afgemaakt. Samen met Gus en haar moeder gaat ze naar Amsterdam (waar de schrijver woont) om te vragen hoe het boek eindigde. Maar daar komen ze voor een grote verassing te staan...

100% Coco:
Die andere twee boeken waren heel dik en serieus en dat is dit boek totaal niet haha. Waarschijnlijk (als je een meisje bent) heb je wel eens een boek gelezen van de 100% serie. Dit boek gaat over Coco die helemaal gek is van mode. Ze maakt altijd haar eigen gekke combinaties en houd een dagboek bij. Ze gaat dit jaar naar de brugklas maar word daar uitgelachen om haar rare kleren. Haar mentor noemt haar zelfs een clown! Coco koopt snel 'normale' kleren om niet op te vallen. Ondertussen maakt ze stiekem een mode blog aan en noemt het de Fashion Tiger. Op de website zet maakt ze foto's van haar gekke combinaties. Als snel word haar blog razend populair en speculeert iedereen over wie nou de Fashion Tiger is. Zelfs bekende Nederlanders vragen het zich af! Aan het einde van het boek krijgt Coco een email van een onbekend adres waar iets verrassends in staat. 100% Coco is het eerste deel van de serie over Coco.

Dit waren de drie boeken. Ik hoop dat jullie het leuk vonden.
xxxanoniempje




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲